Elvebredden...

Elvebredden...

onsdag 13. juli 2016

Melkespann med jordbær i rosebedet

I sommer fikk jeg et melkespann kjørende helt fra Markabygda i Trøndelag.  Det har vært flittig brukt i mange år av faren til han som min datter og svigersønn har kjøpt et småbruk fra. Navnet hans står inngravert i lokket som et evig minne...

Jeg tenkte lenge på hva jeg skulle plante i melkespannet - for det finnes jo ikke noe mer naturlig enn å drille hull i bunnen og plante noe i et gammelt melkespann - eller hva?

Jeg har lagt lecakuler ca halvveis opp i spannet, så en duk som vannet kan renne gjennom men som holder jorda på plass over lecakulene, og deretter plantet en jordbærplante som skal være remonterende...  Vi får se hvordan det går med remonteringen, men det ser lovende ut med både blomst og moden jordbær pr i dag...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar