Elvebredden...

Elvebredden...

torsdag 22. juni 2017

Rose de Rescht - en fantastisk rose - blomstrer akkurat nå!

Jeg har utrolig mye bra å si om denne rosen:



  • Den er vakker - med nydelige, karminrøde, tett fylte blomster.
  • Den dufter fantastisk - jeg har plassert den strategisk ved inngangsdøren til drivhuset - og nyter duften hver gang jeg passerer...
  • Den vokser til en opprett, tett, flott formet busk - uten at jeg trenger å gjøre noe annet enn å klippe tilbake avblomstrede blomster og døde grener.
  • Den blomstrer litt før de fleste rosene i hagen min - akkurat tidlig nok til at den blir spesielt verdifull. Og - det er bare første runde - utpå sensommeren kommer den med et nytt blomsterflor.
  • Den holder seg frisk og fin (i min hage i hvertfall).
Stikker du nesen nedi her - får du skikkelig "roserus"


Her vises det tydelig at den blomstrer i vei før de andre rosene som står vestvendt har kommet
igang


Dette er virkelig en "løp og kjøp" rose!  Så sant hagen din er sånn omtrent i sone 5 eller lavere...

1 kommentar:

  1. Hei Toril. Nydelig rose. Og strategisk plassert ved inngangen til drivhuset. Da kan du lukte ofte. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett