Elvebredden...

Elvebredden...

lørdag 13. juni 2015

Myske og Heuchera Marmalade gir et vakkert fargespill - lekre kontraster i mine øyne....

Dette blomsterbedet ble anlagt for å lage en pen kant ifm nivåforskjellen mellom baksiden av huset og drivhuset.  Jeg har fått både Heuchera og Myske som stiklinger for noen år siden. 

Mysken sprer seg svært raskt i bedet, og det var også målet - å bruke den for å slippe luking mellom rosene.  Dessverre er det på grunn av fjell og stein så grunt i store deler av bedet at det ikke er spesielt godt egnet for roser som helst bør ha 50 cm god jord-dybde for å få optimale vekstforhold. 

Heucheraen har jeg - som med så mange andre stauder jeg liker - kjøpt eller fått en plante av, latt stå ett eller to år, for deretter å dele og spre der jeg ønsker å ha den. 

1 kommentar: